نجوم, آسمان و زندگی

مرجع نجوم -کتابها و اخبار نجومی و آموزش نجومی در مورد ستارگان و کهکشانها و...

نجوم, آسمان و زندگی

مرجع نجوم -کتابها و اخبار نجومی و آموزش نجومی در مورد ستارگان و کهکشانها و...

سفینه "دیسکاوری" سفر بازگشتی به سوی کره زمین را آغاز کرد.

سفینه "دیسکاوری" پس از ‪ ۹‬روز کناره گرفتن در ایستگاه فضایی بین‌المللی، روز شنبه با شش خدمه سفر خود به سوی کره زمین را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفینه دیسکاوری هم‌اکنون در مدار کره زمین قرار داشته و پس از انجام مانورهای فضایی لازم، روز دوشنبه وارد جو زمین شده و طبق برنامه ساعت ‪ ۱۳:۱۴‬به وقت گرینویچ، در پایگاه فضایی "کندی" در فلوریدای آمریکا فرود خواهد آمد.

عکسبرداری‌های انجام گرفته از عایق حرارتی زیر بدنه شاتل دیسکاوری و همچنین راه‌پیمایی فضایی دو تن از خدمه آن برای شناسایی آسیب دیدگی‌های احتمالی این عایق، همگی حاکی از سلامت کامل این سفینه برای بازگشت به جو زمین بوده‌اند و سازمان "ناسا" با اطمینان کامل، اجازه جدا شدن آن از ایستگاه و حرکت به سوی کره زمین را صادر کرده‌است.

پرواز شاتل "دیسکاوری" تنها دومین پرواز ناوگان شاتلهای سازمان "ناسا" پس از حادثه انهدام شاتل کلمبیا در بازگشت به زمین در سال ‪ ۲۰۰۳‬بوده و به همین علت از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

در این ماموریت فضایی هفت فضانورد با شاتل دیسکاوری به ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار کره زمین سفر کرده و علاوه بر انتقال حجم عظیمی از مایحتاج خدمه دائمی این ایستگاه به فضا، چندین راه‌پیمایی فضایی را نیز برای تعمیر و نگهداری این ایستگاه فضایی انجام دادند.

شاتلهای رفت و برگشت سازمان "ناسا" به علت قابلیت حمل محموله‌های حجیم وسنگین، برای ادامه روند ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی دارای نقش کلیدی هستند.

سازمان "ناسا" طبق برنامه‌های اعلام شده خواهان بازنشستگی ناوگان شاتلهای خود تا سال ‪ ۲۰۱۰‬است و به همین علت قصد دارد تا آن زمان ‪۱۶‬ ماموریت فضایی دیگر را توسط این سفینه‌ها برای تکمیل ایستگاه فضایی بین‌المللی در فضا به انجام رساند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد