نجوم, آسمان و زندگی

مرجع نجوم -کتابها و اخبار نجومی و آموزش نجومی در مورد ستارگان و کهکشانها و...

نجوم, آسمان و زندگی

مرجع نجوم -کتابها و اخبار نجومی و آموزش نجومی در مورد ستارگان و کهکشانها و...

سفینه باری بدون سرنشین روسیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد

سفینه باری بدون سرنشین "پروگرس ‪ "۲۲‬کشور روسیه با محموله‌ای از آب، غذا، اکسیژن، تجهیزات و نیازمندی‌های ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی، روز گذشته به این ایستگاه در مدار کره زمین متصل شد.

به گزارش سایت اینترنتی "اسپیس.کام"، روز گذشته سفینه "پروگرس" پس از دو روز حرکت در مدار کره زمین با موفقیت به ایستگاه فضایی متصل شد. این سفینه حامل ‪ ۲/۵‬تن نیازمندی‌های سیزدهمین گروه ساکنان این ایستگاه و همچنین چهاردهمین گروه ساکنان ایستگاه است که در شهریور ماه جایگزین گروه دو نفره فعلی خواهند شد.

درحال حاضر "پاول وینوگرادوف" از روسیه و "جفری ویلیامز" از آمریکا در ایستگاه فضایی ساکن هستند و خود را برای استقبال از هفت خدمه سفینه رفت و برگشت "دیسکاوری" که هفته آینده از زمین به سوی ایستگاه پرواز خواهد کرد، آماده می‌کنند.

سازمان هوانوردی و فضایی آمریکا "ناسا" این هفت نفر را روز سوم ژوئیه و بوسیله شاتل "دیسکاوری" خود روانه ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد که از میان آنها "توماس ریتر"، فضانورد آژانس فضایی اروپا، برای اقامت طولانی به دو خدمه فعلی ایستگاه پیوسته اما شش سرنشین دیگر "دیسکاوری" پس از اقامت کوتاهی در ایستگاه فضایی، توسط همین سفینه به زمین باز خواهند گشت.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ‪ ۱۹۹۸‬و با همکاری ‪ ۱۶‬کشور از جمله آمریکا، روسیه، کشورهای اتحادیه اروپا، ژاپن و کانادا در مدار کره زمین قرار گرفت و از آن زمان عملیات ساخت و تکمیل آن در فضا ادامه دارد و فضانوردان در آن به مطالعه و تحقیق مشغولند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد